Podpora produktu - robotické vysavače

 

 OBECNÉ OTÁZKYPÁROVÁNÍ ZAŘÍZENÍFUNKCE APLIKACEŘEŠENÍ PROBLÉMŮ

 

OBECNÉ OTÁZKY

1) Je aplikace k vysavači zdarma?

Ano, aplikace je zcela zdarma.

2) V jakých jazycích je aplikace k dispozici?

V současné době je k dispozici 6 jazykových mutací – čeština, slovenština, angličtina, maďarština, polština a němčina.

3) Mohu použít i „obyčejný“ mobilní telefon (bez operačního systému), když nemám smart zařízení?

Ne, aplikace je určena pouze pro tzv. „chytrá“ zařízení s operačním systémem Android nebo IOS. Obyčejné mobilní telefony (bez daného operačního systému) s aplikací pracovat neumí.

4) S jaký operační systémem je aplikace kompatibilní (Android / IOS)?

K dispozici jsou 2 identické verze aplikace, každá však pro jiný typ operačního systému. Jedna verze pro operační systémy Android, druhá pro iOS (Apple).

Kompatibilita:

  • Android 4.0 a vyšší
  • IOS 7.0 a vyšší

5) Bude aplikace fungovat i na nižších (nepodporovaných) verzích operačních systému (Android / IOS)?

Teoreticky to možné je, ale nelze zaručit správnou funkčnost aplikace, proto tuto variantu nelze doporučit a ani to nemůže být důvodem k reklamaci vysavače.

6) Jakou bezdrátovou technologii využívá vysavač ke komunikaci se smart zařízením?

Komunikace mezi vysavačem a mobilním smart zařízením probíhá zprostředkovaně pomocí Wifi technologie. Je tedy nutné mít v domácnosti stabilní internetové připojení (Wifi síť). Jakmile bude vysavač s Wifi spárován, bude tato domácí síť hlavním komunikačním prostředkem mezi vaším telefonem a robotem. To vám umožní robota ovládat třeba z druhého konce naší planety – stačí smart zařízení připojit k internetu (Wifi, datový tarif…) a doma mít zapnuté Wifi připojení.

7) Jaké jsou požadavky na Wifi síť?

  • 2,4 GHz (s dostatečným pokrytím vysávaného prostoru)
  • zabezpečení WPA1 a WPA2 (doporučeno WPA2)
  • většina novějších Wifi routerů podporuje 2,4 i 5 GHz sítě. Pokud si nejste jisti, jakou síť používáte, můžete si tento parametr zjistit např. ve vlastnostech dané sítě v PC, případně si tuto informaci vyžádejte od správce internetu. Informace o sítích lze také získat pomocí volně dostupných aplikací pro mobilní telefony, které podávají podrobnější vlastnosti sítí Wifi.

8) Lze vysavač používat na 5 GHz Wifi síti?

Ne.

9) Pokud chci pro stažení aplikace použít QR kód, musím mít staženou aplikaci čtení QR kódu?

QR kód používáme jako usnadnění instalace pro všechny, kdo rádi tento moderní prvek využívají. K jeho používání však musíte mít nainstalovánu čtečku QR kódů (k dispozici je velmi mnoho bezplatných verzí, které lze snadno a rychle nainstalovat). Pokud pro vás není možnost použití QR kódu z jakéhokoliv důvodu přijatelná, použijte ke stažení aplikace standardní způsob přes centrální úložiště aplikací Google Play / App Store.

10) Lze vysavač používat i bez aplikace?

Ano, ale ztratíte tak možnost plně využívat potenciál vysavače včetně jeho funkcí. Vysavač je navržený a konstruovaný primárně pro použití společně s aplikací ETA RAGGIO.

Bez aplikace lze požívat pouze základní funkce v omezeném režimu:

  • automatický úklid
  • lokální úklid
  • je možné vysavač odeslat na nabíjecí stanici.

Podrobný popis použití základních funkcí (bez aplikace) naleznete v návodu k obsluze.

11) Mohu si stáhnout aplikaci do svého počítače?

Primárně jsou aplikace určeny pouze pro operační systémy iOS a Android. V dnešním digitalizovaném světě však existují i různé emulátory pro Android, které zpřístupní aplikace i na počítačích s Windows či macOS. Pokud máte dostatečné zkušenosti v této oblasti, můžete aplikaci vyzkoušet i na svém počítači pomocí volně dostupných emulátorů. Nelze však zcela zaručit plnou funkčnost aplikace.

12) Mohu vysavač ovládat a sledovat i vzdáleně (mimo domácnost)?

Ano, v tom tkví jedna z předností vysavače ETA RAGGIO. Je ovšem nutné nejdříve mít vaše smart zařízení spárované s vysavačem v dané Wifi síti, ve které vysavač provozujete. Pro vzdálené ovládání pak musíte mít od svého operátora předplacená mobilní data nebo musíte mít vaše smart zařízení připojené k jiné Wifi síti (až po úspěšném spárování ve Vaší domácí Wifi síti).

13) Mohu vysavač používat současně na více Wifi sítích?

Ne, vysavač je možné přihlásit a v jednom okamžiku používat pouze na jedné Wifi síti, se kterou je aktuálně spárovaný.

14) Proč vysavač neprovede úklid v naplánovaný čas?

  • Vysavač nesmí být v režimu „Pauza“ (přerušený nebo nedokončený úklid).
  • Vysavač musí být v režimu „V klidu“ nebo umístěný v nabíjecí stanici.

 

PÁROVÁNÍ ZAŘÍZENÍ A UŽIVATELSKÉ ÚČTY

1) Jak spáruji smart zařízení s vysavačem?

V zásadě postačuje mít:

  • aktivní domácí Wifi síť s dostatečně silným signálem;
  • smart zařízení s nainstalovanou aplikací ETA RAGGIO;
  • dostatečně nabitý akumulátor ve vysavači (minimálně na 35 %);
  • zapnout vysavač a spustit aplikaci a dle instrukcí si zřídit uživatelský účet a provést samotné párování.

Podrobný postup naleznete v návodu k obsluze.

2) Jak mohu přispět k úspěšnému párování?

  • Používejte pouze smart zařízení s podporovanými verzemi operačních systémů Android a IOS.
  • Používejte kvalitní Wifi router, který bezpečně pokryje vaši domácnost dostatečně silným signálem.
  • V průběhu párování udržujte Vaše smart zařízení v blízkosti vysavače (do vzdálenosti cca 2 m).

3) Jak postupovat, když se mi nedaří úspěšně spárovat vysavač s mým smart zařízením?

Nejdříve vyzkoušejte párování s jiným smart zařízením.

Pokud obtíže přetrvávají, tak postupujte následovně:

  • ověřte, zda nastavení Wifi sítě a operační systém smart zařízení odpovídá stanoveným požadavkům;
  • ujistěte se, zda postupujete přesně podle kroků uvedených v návodu k obsluze – zejména se ujistěte, že je při párování vaše smart zařízení připojeno na stejné Wifi síti, na kterou chcete spárovat samotný vysavač (stejné SSID);
  • restartujte vysavač i smart zařízení a proces zopakujte;
  • pokud je to možné, vyzkoušejte i restart samotného Wifi routeru;
  • ověřte, zda je vysavač v dosahu signálu Wifi;
  • ověřte, zda je akumulátor ve vysavači alespoň z 35 % nabitý.

Pokud nepomůže nic z výše uvedeného, přejděte do sekce řešení problémů viz níže.

4) Kolik uživatelských účtů lze používat s jedním vysavačem?

Celkem 10.  Jeden účet je vždy hlavní (administrátorský), ze kterého pak můžete sdílet Váš vysavač s dalšími uživatelskými účty (např. ostatními členy domácnosti), které pak budou mít přístup k ovládání vysavače.

5) Lze se k jednomu účtu přihlásit z více smart zařízení?

Ano, k Vašemu účtu se můžete přihlásit z více různých smart zařízení, ne však v jednom okamžiku. Je vždy nejdříve nutné se odhlásit v aplikaci ve Vašem zařízení a teprve poté se přihlásit přes aplikaci v druhém (jiném) zařízení.

 

FUNKCE APLIKACE

1) Jaké funkce aplikace ETA RAGGIO nabízí?

Kromě sledování pohybu vysavače v reálném čase nabízí aplikace celou řadu užitečných funkcí:

  • inteligentní plánování úklidu: možnost nastavení jednotlivých dnů, hodin i s možností nastavení jednotlivých zón;
  • definování zón úklidu a zakázaných zón (celkem až 10);
  • vytvoření mapy vysávaného prostoru;
  • možnost vzdáleného ovládání mimo vaši domácnost;
  • sledování aktuálního stavu vysavače včetně historie;
  • volba režimu úklidu: automatický, zónový, lokální;
  • upozornění na nutnost údržby jednotlivých částí vysavače;
  • diagnostika závad;
  • umožňuje i manuální navádění vysavače;
  • funkce NERUŠIT;
  • nastavení sacího výkonu - 3 úrovně

2) Mohou se jednotlivé nadefinované zóny překrývat?

Ano.

3) Mohu si definovanou zónu libovolně pojmenovat?

Ano, na výběr máte některé přednastavené možnosti názvu zón nebo si můžete vytvořit svůj vlastní název.

4) Mohu pomocí aplikace nastavovat funkci mopování?

Ne, vysavač nedisponuje elektronickým ovládáním mopu. Při funkci mopování mějte vysavač plně pod kontrolou a řiďte se instrukcemi v návodu k obsluze.

 

ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ

Tvorba aplikací pro Smart zařízení není snadná. Především pak u operačního systému Android je zajištění správné funkčnosti a kompatibility aplikací nelehký úkol. Problém spočívá v tom, že si různí výrobci Smart zařízení Android do jisté míry přizpůsobují. Z tohoto důvodu musí každá aplikace běžet na stovkách zařízení s odlišnými (byť stejně označenými) verzemi Android a hardwarovými parametry (mnohdy různých kvalit) – to však nezřídka způsobuje potíže se stabilitou a kompatibilitou aplikací. Vyšší míru nestability a potíží vykazují starší verze Android (verze 4.4), novější jsou naopak zpravidla stabilnější a spolehlivější. Tyto potíže potkávají mnohé značky a vývojáře aplikací – výjimkou tedy není ani aplikace ETA RAGGIO.

Ne vždy je na vině aplikace – problém může být také na straně daného zařízení, což nejsme schopni nijak ovlivnit. Tato hardwarová pestrost různých zařízení je tak široká, že nemůžeme zaručit 100% funkčnost na všech zařízeních. Vedle toho může funkci aplikace negativně ovlivnit také jiná aplikace, kterou si uživatelé do svého zařízení nainstalují (případně jiné uživatelské zásahy do aplikací nebo systému Smart zařízení).

U ETA RAGGIO zde nevstupuje do hry pouze otázka nastavení a kvality smart zařízení (tedy např. vašeho mobilního telefonu), pomocí kterého vysavač ovládáme, ale také samotné nastavení a kvalita domácích Wifi sítí a routerů. Oblast internetového připojení a stabilního fungování zařízení v rámci těchto sítí je sama o sobě problematická (zejména v hustěji zastavěných lokalitách či bytových domech, kde je obrovský frekvenční provoz z různých zařízení) a může způsobovat problémy, které nejsme schopni ovlivnit. Nejsme schopni také ručit za kvalitu a stav některých nestandardních druhů internetových řešení v domácnosti, nebo jejich specifických nastavení, které nejsou běžně používané.

Přesto vězte, že aktivně vyhledáváme možné problémy s nefunkčností či nestandardním chováním aplikace i připojení k Wifi síti. Pokud na ně narazíme, snažíme se je diagnostikovat a případné problémy s kompatibilitou dále formou aktualizací odstraňovat.

Pokud tedy narazíte na nestandardní chování aplikace ETA RAGGIO či Wifi připojení, učiňte kroky doporučené v návodu k obsluze nebo zde uvedené. Pokud se vám přesto nepodaří závadu vyřešit, napište nám prosím váš problém s popisem modelového označení vašeho Smart zařízení a používané verze operačního systému (zpravidla najdete v sekci nastavení a „o telefonu“) + pokud to víte také druhu Wifi routeru nebo způsob šíření/zapojení domácí internetové sítě. Děkujeme za pochopení a vaši trpělivost.

Email podporyvysavace@eta.cz

První pomoc při problémech: ještě než začnete vyhledávat různé rady, návody a postupy, vždy vyzkoušejte (v uvedeném pořadí) „zlatou trojici“ řešení, která mnoho problémů ihned vyřeší:

  • Restartovat aplikaci (popř. celé smart zařízení)
  • Restartovat vysavač
  • Restartovat Wifi router (je-li to možné)

Vězte také, že komunikaci při párování telefonu s robotem mohou narušovat některé programy, které používáte na telefonu. Typickým příkladem je VPN, případně některé druhy firewallu. Pokud na telefonu VPN používáte, pro akt párování ji vypněte. Jakmile bude robot spárován, můžete ji opět aktivovat.

1) Co když mi nejde zaregistrovat e-mail/tel.číslo?

V některých případech pole pro vkládání tel.čísla či e-mailu umožňuje vyplnit znaky, které však nejdou na první pohled vidět - jinými slovy, za viditelnou částí jsou další znaky, které nejdou vidět, ale je možné je smazat. Tím někdy dochází ke zmatku a chybám, kdy systém nedovolí zaregistrovat chybný formát e-mailu/čísla. Řešení je jednoduché - vymažte vstupní pole a zadejte telefonní číslo či e-mail znovu.

2) Co mám dělat, když se mi nepodaří spárovat smart zařízení s vysavačem?

Pokud selžou všechny postupy a rady uvedené zde a v návodu k obsluze a vyloučíte chybu na straně Vašeho smart zařízení nebo Vaší Wifi sítě (pokud to pro vás není problém, požádejte o asistenci správce vaší internetové sítě – pokud je problém na straně nastavení internetu, může v některých případech <nějakým postupem v závislosti na specifickém stavu vaší sítě> problém s párováním vyřešit), tak nás prosím kontaktujte na emailové adrese vysavace@eta.cz nebo na zákaznické lince +420 577 055 220.

3) Aplikace se zasekává nebo „zamrzá“.

Proveďte restart aplikace a pokud to nepomůže, tak restartujte i Vaše smart zařízení.

4) Pohyb vysavače v aplikaci je „sekaný“ a má dlouhou odezvu.

Zkontrolujte sílu a stabilitu signálu Vaší Wifi sítě. Je možné, že vysavač ztrácí signál, čímž v aplikaci vytváří dojem přerušované či trhané jízdy.

5) Aplikace na nic nereaguje, přestože vždy fungovala správně. Jak řešit tento problém?

Situace je pravděpodobně zapříčiněna nějakou změnou, která proběhla ve vašem Smart zařízení (např. instalace aplikací, které mohou nějakým způsobem ovlivňovat chod ostatních aplikací, aktualizace systému, závady na telefonu apod.) nebo na internetové Wifi síti (způsobu zapojení, změna v sousedských Wifi sítích, které zasahují do vaší domácnosti atp.). Pokud problém nedokážete vyřešit vrácením změn na svém Smart zařízení či Wifi síti (nebo problém s aplikací ETA RAGGIO vznikl zdánlivě samovolně), aplikaci ETA RAGGIO odinstalujte a znovu nainstalujte. V případě potřeby nás prosím kontaktujte na emailové adrese vysavace@eta.cz nebo na zákaznické lince +420 577 055 220.