Bootstrap

Podpora k osobní analytické váze ETA2779

 

OBECNÉ OTÁZKY

 

Aplikace je určena pouze pro mobilní telefony s operačním systémem Android a IOS. Lze ji používat i na tabletech, ale není zde zaručena plná kompatibilita. Abyste plně využili všechny funkce aplikace a správně jim porozuměli, prostudujte si nejdříve pečlivě uživatelskou příručku.

 

1) Je aplikace k váze zdarma?

Ano, aplikace je zcela zdarma a umožňuje ukládání vašich výsledků na účet aplikace, který budete mít k dispozici i po výměně telefonu.

 

2) Pokud si chci změřit své tělesné hodnoty, musím mít staženou aplikaci?

Odpověď je ano i ne...

Ano v tom smyslu, že nedílnou součástí váhy je také aplikace ETA SMART, která přijímá výsledky analýzy z váhy a zobrazí je na displeji chytrého zařízení. Váha se na první pohled jeví jako obyčejná váha s možností vážení hmotnosti. Teprve v kombinaci s aplikací se z ní stane užitečný pomocník pro analýzu a správu vašich tělesných charakteristik.

Ne v tom smyslu, že má váha vnitřní paměť, která si pamatuje několik různých měření. To znamená, že není potřeba mít při každém vážení otevřenou aplikaci na svém mobilu. Stačí jednou za čas váhu a aplikaci spustit a daná měření přenést do záznamů aplikace. Zároveň lze váhu používat bez aplikace pro běžné vážení tělesné hmotnosti.

 

3) S jakými zařízeními je aplikace kompatibilní – (ANDROID / iOS)?
K dispozici jsou 2 identické verze aplikace, každá však pro jiný typ operačního systému. Jedna verze pro operační systémy Android, druhá pro iOS (Apple). Kompatibilita ke květnu 2025:

  • Android 8 (a novější)
  • iOS 13.0 (a novější)

 

4) Mohu si stáhnout aplikaci do svého počítače?
Primárně jsou aplikace určeny pouze pro operační systémy iOS a Android. V dnešním digitalizovaném světě však existují i různé emulátory pro Android, které zpřístupní aplikace i na počítačích s Windows či macOS. Pokud máte dostatečné zkušenosti v této oblasti, můžete aplikaci vyzkoušet i na svém počítači pomocí volně dostupných emulátorů.

 

5) Pokud chci pro stažení aplikace použít QR kód, musím mít staženou aplikaci čtení QR kódu?
QR kód používáme jako usnadnění instalace pro všechny, kdo rádi tento moderní prvek využívají. K jeho používání však u některých starších telefonů musíte mít nainstalovánu čtečku QR kódů (k dispozici je velmi mnoho bezplatných verzí, které lze snadno a rychle nainstalovat). Pokud pro vás není možnost použití QR kódu z jakéhokoliv důvodu přijatelná, použijte ke stažení aplikace standardní způsob přes centrální úložiště aplikací Google Play / iStore.

U novějších telefonů stačí na QR kód namířit klasickou aplikací KAMERA (nebo fotoaparát).

 

6) Mohu použít i „obyčejný“ mobilní telefon, když nemám „Smart“ zařízení?
Ne, aplikace je určena pouze pro tzv. „chytrá“ zařízení. Obyčejné mobilní telefony s aplikací pracovat neumí.

 

7) Co znamenají jednotlivé tělesné charakteristiky?
Vedle hmotnosti zobrazuje aplikace také mnohé jiné tělesné charakteristiky. Bližší informace k jednotlivým parametrům naleznete v samotné aplikaci nebo na mnohých relevantních internetových stránkách, které se věnují problematice zdravého životního stylu.

Mějte však na zřeteli, že jsou tyto údaje pouze orientační a nemusí být přesné ve srovnání s lékařskými metodami nebo profesionálními měřícími přístroji vyšší cenové kategorie.

 

8) Musím se vážit vždy naboso?
Pokud je to možné - ano. V některých případech váha dokáže provést analýzu i bez bosých nohou (pokud jsou chodidla dostatečně vodivá a materiál např. ponožek není příliš silný), to však z důvodu zajištění spolehlivé analýzy nedoporučujeme.

 

9) Na různých místech mi váha měří rozdílné hodnoty, čím to může být?
Rozdílné výsledky jsou zapříčiněny zpravidla typem povrchu, na kterém se vážíte. Pokud se vážíte na koberci (nebo i měkkém linu), může být měření nepřesné. Váhu používejte pouze na tvrdé podložce (např. kachličky v koupelně) a ideálně na stejném místě.

 

10) Mohu vložit do váhy nabíjecí akumulátory?
Ne, kvůli jejich nižšímu napětí nabíjecí akumulátory používat nedoporučujeme.

 

11) Někdy se vážím po sprchování a mám mírně vlhká chodidla, ovlivňuje to přesnost vážení?
Pokud budou pouze mírně vlhká, výsledek měření to nijak zásadně neovlivní. Upozorňujeme však, že vlhká chodidla výsledek ovlivnit mohou. Měření s mokrými nohami nedoporučujeme. Obecně doporučujeme pravidelné měření a analýzu nejlépe ve stejný denní interval za srovnatelných podmínek (např. ráno cca 15 minut po probuzení).

 

PÁROVÁNÍ ZAŘÍZENÍ

 

12) Jak spáruji mobilní zařízení s váhou?
V zásadě postačuje mít:

  1. Váhu v blízkosti Smart zařízení
  2. Zapnutou aplikaci s aktivovanou funkcí bluetooth (+ GPS v případě novějších Android systémů)
  3. Dále postupujte podle instrukcí v návodu k aplikaci (sekce KE STAŽENÍ)

 

13) Jakou maximální vzdálenost může mít telefon od váhy v okamžiku vážení?
Dosah technologie bluetooth je stanoven na max. 10 m volného prostoru bez překážek. V reálném provozu jej můžete mít jak 20 cm daleko, tak třeba i 2 metry – spojení by mělo být bez vážnějších komplikací stabilní.

 

14) Kolik Smart zařízení mohu s váhou spárovat?
Aplikace ETA SMART umožňuje sdílení spárovaných produktů s dalšími uživateli stejné aplikace - např. s rodinnými příslušníky, kteří pak mohou používat stejnou váhu. Postupujte podle instrukcí v návodu k aplikaci.



FUNKCE APLIKACE

 

15) Kolik osob může zaznamenávat své výsledky v jedné aplikaci na jednom mobilním zařízení?
V rámci jednoho účtu můžete používat až 10 uživatelských profilů.

 

16) Jak dlouhou historii vážení dokáže aplikace evidovat? Je to časově omezené?
Ne, evidence výsledků není časově omezena.

 

17) Mohu sdílet naměřené hodnoty se svými přáteli?
Ano, obrázek s výsledky můžete sdílet přímo přes vybrané služby, nebo uložit do úložiště a poté s ním dále pracovat.

 

ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ

 

18) Co mám dělat, když se mi nedaří aplikaci zapnout?

Zkontrolujte internetové připojení svého Smart zařízení a ujistěte se, že máte aktivní internet.

 

19) Co mám dělat, když se mi nedaří spárovat mobilní zařízení s váhou?
Vyzkoušejte všechny rady, které jsou uvedeny v návodu k obsluze. První pomocí je vždy výměna baterií a pokus na jiném mobilním telefonu.

 

20) Na displeji Smart zařízení se zobrazí pouze hmotnost, ale ostatní parametry se nezobrazují.

Stává se tak v případě, že máte již váhu s aplikací spárovanou a při samotném vážení aplikace přijímá pouze hmotnost. Obecně se tak děje při chybné analýze tuku.


Správný postup a chování váhy:
1) Zapněte aplikaci a ujistěte se, že jsou zařízení spárovány
2) Zapněte váhu – nestoupejte na ni však hned, nýbrž ji nechejte „vynulovat“. Po několika sekundách na váhu stoupněte a vyčkejte na analýzu.


Možné příčiny potíží:
- Nejste naboso;
- Některá Smart zařízení potřebují k průběžnému spárování více času. Je tedy nutné váhu nejprve zapnout, nechat „zkalibrovat“ a teprve po několika sekundách stoupnout chodidly na kovové pásky;
- Některé osoby mohou mít vlivem biologických odlišností zhoršenou vodivost chodidel(ovlivňuje to zejména velmi suchá a stará pokožka, v některých případech také znečištěná chodidla). Zkuste změřit analýzu na jiné sobě;
- Ujistěte se, že máte čistá a mírně vlhká chodidla (můžete použít např. vlhčené ubrousky);
- Ujistěte se, že baterie nejsou příliš slabé;
- Ujistěte se, že v blízkosti váhy a Smart zařízení nejsou rušící zařízení (např. dálkový ovladač TV);
- Problém s kompatibilitou Smart zařízení;
- Daná osoba přesahuje hranice běžných hodnot BMI (tedy extrémně podvyživená, nebo naopak extrémní obezita), případně se jedná o sportovce, u kterých bývá rozložení tělesných parametrů odlišné od běžné populace.

 

21) Aplikace na nic nereaguje, přestože vždy fungovala správně. Jak řešit tento problém?
Situace je pravděpodobně zapříčiněna nějakou změnou ve vašem Smart zařízení (např. instalace aplikací). Restartujte aplikaci nebo Smart zařízení, případně ji odinstalujte a znovu nainstalujte.

 

22) Na koho se mohu obrátit v případě, že váha nefunguje tak jak má ani při dodržení všech doporučení?
Pokud jste zde ani v návodu pro aplikaci nenašli odpovědi na své otázky nebo máte problém, který ani po pečlivém prostudování návodu a sekce FAQ (otázky a odpovědi) přímo v aplikaci nedokážete vyřešit, kontaktujte podporu na e-mailové adrese apps@eta.cz.

 

 

KE STAŽENÍ

Níže jsou k dispozici návody k obsluze ve formátu PDF. Ty jsou k dispozici ke stažení na stránkách www.eta.cz na podstránce konkrétní váhy.

1) Návod k obsluze ETA2779 Vital Fitness

2) Uživatelská příručka k aplikaci ETA SMART