Níže naleznete rady a tipy k vašemu robotickému vysavači:
Obecné požadavky
Aplikace je určena pouze pro mobilní telefony s operačním systémem Android 4.0 a vyšší a IOS 7.0 a vyšší.
Lze ji používat i na tabletech, ale není zde zaručena plná kompatibilita. Abyste plně využili všechny funkce aplikace a správně jim porozuměli, prostudujte si nejdříve pečlivě uživatelskou příručku.
UPOZORNĚNÍ
Pokud aplikaci ETA Raggio nevidíte v obchodu Google Play, můžete si ji stáhnout zde kliknutím na TENTO odkaz.
Požadavky na Wifi síť
- 2,4 GHz (s dostatečným pokrytím vysávaného prostoru)
- zabezpečení WPA1 a WPA2 (doporučeno WPA2)
- vysavač je možné spárovat a v jednom okamžiku používat pouze na jedné Wifi síti (SSID)
- pokud si nejste jisti, zda váš router splňuje výše uvedené požadavky, kontaktujte svého správce sítě
Lze vysavač používat i bez aplikace?
Ano. Nevyužijete však veškeré funkce aplikace ETA RAGGIO. Bez aplikace lze požívat pouze základní funkce:
- automatický úklid
- lokální úklid
- je možné vysavač odeslat na nabíjecí stanici.
Spárování vysavače
Pro první spárování robotického vysavače s WIFI sítí využijte QUICK GUIDE či návod k obsluze, který je součástí balení vysavače. Případně jej naleznete v sekci "Ke stažení".
Základním požadavkem je:
- aktivní domácí Wifi síť s dostatečně silným signálem;
- smart zařízení s nainstalovanou aplikací ETA RAGGIO;
- dostatečně nabitý akumulátor ve vysavači (minimálně na 35 %);
- zapnout vysavač a spustit aplikaci a dle instrukcí si zřídit uživatelský účet a provést samotné párování.
Jak mohu přispět k úspěšnému párování?
- Používejte pouze smart zařízení s podporovanými verzemi operačních systémů Android a IOS.
- Používejte kvalitní Wifi router, který bezpečně pokryje vaši domácnost dostatečně silným signálem.
- V průběhu párování udržujte vaše smart zařízení v blízkosti vysavače (do vzdálenosti cca 2 m).
Pokud při párování něco vázne, zaměřte se na následující:
- ověřte, zda je vysavač v dosahu signálu Wifi;
- v názvu WIFI sítě (SSID) musí být použity POUZE znaky a-z a 0-9 (diakritiku a znaky jako "_, -, *, @, +, - či "mezera"" nepoužívejte!). Celkový počet znaků by měl být 8-16 (stejná pravidla platí i pro heslo);
- v případě, že váš router podporuje duální provoz na dvou frekvencích (2,4 a 5 GHz), doporučujeme síť při párování 5 GHz vypnout (poté ji můžete znovu aktivovat);
- komunikaci vysavače a telefonu mohou narušovat některé programy (např. VPN, firewall apod.), které používáte na telefonu. Pro proces párování tyto programy vypněte;
- při párování vypněte na mobilním zařízení Bluetooth;
- ověřte, zda je akumulátor ve vysavači alespoň z 35 % nabitý;
- vyzkoušejte párování s jiným telefonem, tím vyloučíte problém v daném telefonu;
- při problémech u registrace účtu zkontrolujte, zda pole pro zadání účtu neobsahuje neviditelné znaky, mezery apod.
- vyzkoušejte založení nového účtu, tím vyloučíte problém s chybnou aktivací účtu;
- ověřte, zda nastavení Wifi sítě a operační systém smart zařízení odpovídá stanoveným požadavkům;
- ujistěte se, že je při párování váš telefon připojen na stejné Wifi síti, na kterou chcete spárovat samotný vysavač (stejné SSID);
- pokud již byl vysavač spárován a nyní je v režimu OFFLINE (odpojen od WIFI sítě), musíte jej nejprve odstranit z účtu (v aplikaci klikněte na VÍCE / MOJE VYSAVAČE - ikona tužky / VYMAZAT). Poté se odhlašte z účtu (v aplikaci klikněte na VÍCE / MŮJ ÚČET / ODHLÁSIT SE); Následně restartujte vysavač (vypnout a zapnout pomocí červeného hlavního vypínače) i váš telefon, znovu se přihlašte a proces párování zopakujte;
- pokud je to možné, vyzkoušejte i restart samotného Wifi routeru.
Duální Wifi síť:
-
Pokud ve vaší domácnosti máte inteligentní WIFI router, který automaticky přepíná frekvenci sítě mezi 2,4 GHz a 5 GHz ( v rámci jednoho SSID názvu sítě), může docházet k potížím při párování, nebo odpojování od internetu během provozu. Pokud nastávají tyto potíže, doporučujeme přepnout router na vysílání dvou samostatných frekvencí (SSID názvů), jedné na 2,4 GHz, druhé na 5 GHz.
-
Toto nastavení se zpravidla nastavuje v administračním rozhraní WIFI routeru. Pokud toto nedokážete změnit sami, obraťte se na svého správce sítě, nebo IT specialistu.
Pro ovládání vysavače více uživateli postupujte následovně:
- každý uživatel si musí založit vlastní účet v aplikaci ETA RAGGIO;
- uživatel, který jako první svůj mobil spároval s vysavačem, je správce a má možnost nastavit sdílení vysavače s dalšími uživateli;
- správce s již spárovaným vysavačem musí postupovat následovně - klikněte v aplikaci na VÍCE / MOJE VYSAVAČE - ikonka s tužkou / SDÍLET - do volného políčka přidat název účtu dalšího uživatele (tel. číslo nebo e-mail), dokončíte volbou PŘIDAT.
Co když mi nejde zaregistrovat e-mail/tel.číslo?
V některých případech pole pro vkládání tel.čísla či e-mailu umožňuje vyplnit znaky, které však nejdou na první pohled vidět - jinými slovy, za viditelnou částí jsou další znaky, které nejdou vidět, ale je možné je smazat. Tím někdy dochází ke zmatku a chybám, kdy systém nedovolí zaregistrovat chybný formát e-mailu/čísla. Řešení je jednoduché - vymažte vstupní pole a zadejte telefonní číslo či e-mail znovu.
Rady a tipy, problémy
Rady a Tipy
Mohou se jednotlivé nadefinované zóny překrývat?
Ano.
První vytváření mapy
Při prvním mapování chování robota pečlivě sledujte a ujistitěte se, že jsou všechny překážky odstraněny (dveře otevřeny, uklizená podlaha apod.). Tím se vyhnete případným potížím a chybám ve vytvořené mapě.
Mohu si definovanou zónu libovolně pojmenovat?
Ano, na výběr máte některé přednastavené možnosti názvu zón nebo si můžete vytvořit svůj vlastní název.
Proč vysavač neprovede úklid v naplánovaný čas?
- Vysavač nesmí být v režimu „Pauza“ (přerušený nebo nedokončený úklid).
- Vysavač musí být v režimu „V klidu“ nebo umístěný v nabíjecí stanici.
Proč se mapa smaže?
- Vysavač nezačal úklid vyjetím z nabíjecí stanice;
- Změnilo se prostředí v prostoru okolo nabíjecí stanice (např. přesunutí nabíjecí stanice, nábytku, kleknutí si před vysavač, odložení krabice apod.).
Po čase bezproblémového používání dochází k pootočení či posunutí mapy. Jak řešit tento problém?
- Tento jev může způsobit několik faktorů (případně jejich kombinace):
- Zásadní dispoziční změny prostředí, ve kterém se vysavač pohybuje (přesunutí nábytku, umístění nových předmětů do místnosti apod.), vysavač potřebuje pro správnou orientaci "ostré rohy" (tzv. referenční body). Proto se snažte ponechat co nejvíce rohů volných a neumísťujte do nich žádné předměty;
- Nevhodné umístění či přesunutí nabíjecí stanice, nabíjecí stanici pokud možno nepřesouvejte a neumísťujte ji do rohu místnosti a ponechejte dostatečný volný prostor před nabíjecí stanicí (cca 1,5 m) i po jejích stranách (cca 0,5 m);
- Přenášení vysavače, pokud možno omezte co nejvíce přenášení vysavače
- Pohyb osob v bezprostřední blízkosti vysavače, když vysavač uklízí (děti, zvířata apod.).
- Plochy s vysokým leskem a odrazivostí nacházející se ve výšce cca 12 cm nad podlahou (nerez nábytek, zrcadla apod.)
- Jestliže dojde k pootočení, posunutí či jakékoliv jiné deformaci mapy, tak budete muset mapu smazat a poté vytvořit mapu novou včetně nadefinování všech zón.
- Mapu smažete v aplikaci (sekce "Historie", možnost "Smazat mapu"). UPOZORNĚNÍ! Tímto krokem přijdete i o celou předcházející historii úklidů.
Problémy
Pokud se objeví chybová hláška v aplikaci (vysavač se rozsvítí červeně), zkontrolujte uvedenou část vysavače a vyčistěte ji dle instrukcí v návodu k obsluze.
Okruh možných chybových hlášení:
- LIDAR (jedná se o laserový modul ve vrchní části vysavače). Pod krytem je umístěn modul, který se musí snadno otáčet v rozsahu 360 °. V této části mohou být např. namotány vlasy, chlupy, část listu z rostliny apod. Ujistěte se, že je část volná a neblokuje ji žádný předmět. Pro čištění použijte např. pinzetu (LIDAR nelze demontovat);
- VENTILÁTOR (závada sání - je potřeba servisní zásah)
- KOLEČKA
- KARTÁČKY
- ATD.
V návodu a v sekci ke stažení také naleznete tabulku možných problémů v případě, kdy vysavač signalizuje závadu pomocí zvukových signálů a blikání kontrolek.
Zmatený pohyb vysavače
Na vysavač nenalepujte žádné samolepky. Tyto samolepky mohou negativně ovlivňovat LIDAR senzory.
Aplikace se zasekává nebo „zamrzá“.
Proveďte restart aplikace a pokud to nepomůže, tak restartujte i vaše smart zařízení.
Pohyb vysavače v aplikaci je „sekaný“ a má dlouhou odezvu.
Zkontrolujte sílu a stabilitu signálu vaší Wifi sítě. Je možné, že vysavač uklízí v místech s nedostatečným signálem wi-fi sítě.
Aplikace na nic nereaguje, přestože vždy fungovala správně. Jak řešit tento problém?
Situace je pravděpodobně zapříčiněna nějakou změnou, která proběhla ve vašem telefonu (např. instalace dalších aplikací, aktualizace systému apod.) nebo na wi-fi síti. Pokud problém nedokážete vyřešit vrácením změn na svém telefonu či wi-fi síti, aplikaci ETA RAGGIO odinstalujte a znovu nainstalujte.
Vysavač se během úklidu zastaví a vypne se
S velkou pravděpodobností se jedná o stav, kdy akumulátor má již sníženou kapacitu a při vybití pod určitou hranici elektronika zařízení vypne celý vysavač. Doporučuji zakoupit si nový akumulátor. Výměna je snadná a postup je uveden v návodu k použití. Akumulátor si můžete objednat na 577055440.
Pokud selžou všechny postupy a rady výše uvedené a vyloučíte chybu na straně vašeho telefonu a wi-fi sítě, kontaktujte nás na emailové adrese vysavace@eta.cz.
Ke stažení
Níže jsou k dispozici návody k obsluze ve formátu PDF. Ty jsou k dispozici ke stažení na stránkách www.eta.cz na podstránce konkrétního vysavače.
1) Návod k obsluze robotického vysavače a aplikace
2) Rychlý návod k obsluze "Quick guide"
3) Rady a tipy pro spárování robotického vysavače s WIFI sítí
4) Tabulka světelné a akustické signalizace