Podpora aplikace ETA SMART pro robotické vysavače

Níže naleznete rady a tipy k vašemu robotickému vysavači:    

Obecné požadavky

Spárování vysavače 

Rady a tipy, problémy

Ke stažení 

 

Obecné požadavky

Aplikace je určena pouze pro mobilní telefony s operačním systémem Android 6.0 a vyšší a IOS 11.0 a vyšší. Lze ji používat i na tabletech, ale není zde zaručena plná kompatibilita. Abyste plně využili všechny funkce aplikace a správně jim porozuměli, prostudujte si nejdříve pečlivě uživatelskou příručku.

 

Požadavky na Wifi síť

  •  
  • 2,4 GHz (s dostatečným pokrytím vysávaného prostoru)
  • zabezpečení WPA1 a WPA2 (doporučeno WPA2)
  • vysavač je možné spárovat a v jednom okamžiku používat pouze na jedné Wifi síti (SSID)
  • pokud si nejste jisti, zda váš router splňuje výše uvedené požadavky, kontaktujte svého správce sítě

 

Lze vysavač používat i bez aplikace?

Ano, k vysavači je dodán i klasický dálkový ovladač, kterým lze vysavač ovládat a používat bez využití aplikace a nutnosti zřízení Wifi připojení. Aplikace však rozšiřuje a doplňuje některé funkce vysavače.

 

Spárování vysavače

Pro první spárování robotického vysavače s WIFI sítí se důsledně řiďte instrukcemi a jednotlivými kroky v aplikaci. Případně můžete také navštívit náš YOUTUBE kanál ETAtadyjedoma, kde dle modelu vašeho vysavače naleznete podrobný video návod pro první spárování vysavače "ETA SMART - párování s WIFI".

 

Základním požadavkem je:

  • aktivní domácí WIFI síť s dostatečně silným signálem;
  • smart zařízení s nainstalovanou aplikací ETA SMART;
  • dostatečně nabitý akumulátor ve vysavači (minimálně na 35 %);
  • zapnout vysavač a spustit aplikaci a dle instrukcí si zřídit uživatelský účet a provést samotné párování.

 

Jak mohu přispět k úspěšnému párování?

  • Používejte pouze smart zařízení s podporovanými verzemi operačních systémů Android a IOS.
  • Používejte kvalitní WIFI router, který bezpečně pokryje vaši domácnost dostatečně silným signálem.
  • V průběhu párování udržujte vaše smart zařízení v blízkosti vysavače (do vzdálenosti cca 2 m).

 

Pokud při párování něco vázne, zaměřte se na následující:

  • ověřte, zda je vysavač v dosahu signálu WIFI;
  • v názvu WIFI sítě (SSID) musí být použity POUZE znaky a-z a 0-9 (diakritiku a znaky jako "_, -, *, @, +, - či "mezera"" nepoužívejte!);
  • v případě, že váš router podporuje duální provoz na dvou frekvencích (2,4 a 5 GHz), doporučujeme síť při párování 5 GHz vypnout (poté ji můžete znovu aktivovat);
  • komunikaci vysavače a telefonu mohou narušovat některé programy (např. VPN, firewall apod.), které používáte na telefonu. Pro proces párování tyto programy vypněte;
  • ověřte, zda je akumulátor ve vysavači alespoň z 35 % nabitý;
  • vyzkoušejte párování s jiným telefonem, tím vyloučíte problém v daném telefonu;
  • vyzkoušejte založení nového účtu, tím vyloučíte problém s chybnou aktivací účtu;
  • ověřte, zda nastavení WIFI sítě a operační systém smart zařízení odpovídá stanoveným požadavkům;
  • ujistěte se, že je při párování váš telefon připojen na stejné WIFI síti, na kterou chcete spárovat samotný vysavač (stejné SSID);
  • pokud je to možné, vyzkoušejte i restart samotného WIFI routeru.

 

Duální Wifi síť:

  • Pokud ve vaší domácnosti máte inteligentní WIFI router, který automaticky přepíná frekvenci sítě mezi 2,4 GHz a 5 GHz ( v rámci jednoho SSID názvu sítě), může docházet k potížím při párování, nebo odpojování od internetu během provozu. Pokud nastávají tyto potíže, doporučujeme přepnout router na vysílání dvou samostatných frekvencí (SSID názvů), jedné na 2,4 GHz, druhé na 5 GHz.

  • Toto nastavení se zpravidla nastavuje v administračním rozhraní WIFI routeru. Pokud toto nedokážete změnit sami, obraťte se na svého správce sítě, nebo IT specialistu.

 

Pro ovládání vysavače více uživateli postupujte následovně:

  • každý uživatel si musí založit vlastní účet v aplikaci ETA SMART;
  • uživatel, který jako první svůj mobil spároval s vysavačem, je správce a má možnost nastavit sdílení vysavače s dalšími uživateli;
  • správce s již spárovaným vysavačem musí postupovat následovně - klikněte v aplikaci na VÍCE (symbol tužky na hlavní obrazovce vpravo nahoře) / SDÍLENÁ ZAŘÍZENÍ / PŘIDAT SDÍLENÍ. Poté vyplňte pole "Země / oblast" a "Číslo účtu".

 

Rady a tipy, problémy

Rady a Tipy

Proč vysavač neprovede úklid v naplánovaný čas?

  • Vysavač musí být zapnutý hlavním vypínačem.
  • Úklid v aplikaci musí být zapnutý (aktivovaný).

 

Mohu pomocí aplikace nastavovat funkci mopování?

  • Ano, k dispozici jsou celkem 3 úrovně intenzity mopování.

 

Mopování a vysávání současně

  • Pro funkci mopování je potřeba do vysavače vložit nádobu na vodu. Tato nádoba obsahuje zásobník na vodu a v přední části ihned za hlavním kartáčem i menší nádobu na suché nečistoty. Po zapnutí vysavače s mopovacím nástavcem dochází současně k vytírání podlahy navlhčeným mopem a díky rotujícímu hlavnímu kartáči i k mechanickému sběru nečistot do již zmíněného prostoru za hlavním kartáčem. Sání vysavače je v tomto režimu neaktivní.

 

Mohu přidat čistící prostředek do vody při mopování?

  • Čistící přípravek na čištění podlahy doporučujeme aplikovat přímo na plochu čistící textilie - mopu. Zabráníte tím eventuálnímu ucpání otvorů v nádobce, kterými proudí voda na mop.

Problémy

Pokud se objeví chybová hláška v aplikaci, zkontrolujte uvedenou část vysavače a vyčistěte ji dle instrukcí v návodu k obsluze.

 

Okruh možných chybových hlášení:

  • VENTILÁTOR (závada sání - je potřeba servisní zásah)
  • KOLEČKA
  • KARTÁČKY
  • PŘEDNÍ NÁRAZNÍK
  • SENZORY
  • ATD.

V sekci "Ke stažení" najdete návod a v něm tabulku možných problémů, kdy vysavač signalizuje závadu pomocí světelných a zvukových signálů.

 

Aplikace se zasekává nebo „zamrzá“.

Proveďte restart aplikace a pokud to nepomůže, tak restartujte i vaše smart zařízení.

 

Aplikace na nic nereaguje, přestože vždy fungovala správně. Jak řešit tento problém?

Situace je pravděpodobně zapříčiněna nějakou změnou, která proběhla ve vašem telefonu (např. instalace dalších aplikací, aktualizace systému apod.) nebo na WIFI síti. Pokud problém nedokážete vyřešit vrácením změn na svém telefonu či WIFI síti, aplikaci ETA SMART odinstalujte a znovu nainstalujte.

 

Mop není mokrý

Při mopování je vhodné do nádoby na vodu nalít pouze čistou vodu. Pokud požadujete použít i čistící prostředek, ten je možné aplikovat přímo na plochu textilie na mopování. Jestliže je používána voda z vodovodního řádu, může dojít vlivem tvorby vodního kamene k ucpání otvorů, kudy proudí voda k mopu. V takovém případě doporučujeme do nádobky na vodu nalit vodu s přípravkem na odstranění vodního kamene a nádobkou zatřepat. Tento postup  můžete 3krát opakovat. K eliminaci tvorby vodního kamene se doporučuje používat destilovanou vodu, nebo např. demineralizovanou vodu z kondenzační sušičky na prádlo.

 

V aplikaci nejde vybrat místnost ani upravovat mapa. 

U gyroskopických vysavačů, jako je ETA Falco a Aron, není možnost výběru místností pro úklid, ani editace mapy. Aplikace zobrazuje stopu úklidu, která slouží pro představu, kde vysavač uklízel. Zmíněné funkce jsou u laserových modelů, např. ETA Master a ETA Twins.

 

Pokud selžou všechny postupy a rady výše uvedené a vyloučíte chybu na straně Vašeho telefonu a WIFI sítě, kontaktujte nás na emailové adrese vysavace@eta.cz.

 

Ke stažení

Níže jsou k dispozici návody k obsluze ve formátu PDF. Ty jsou k dispozici ke stažení na stránkách www.eta.cz na podstránce konkrétního vysavače.

1) Návod k obsluze ETA251290000 Aron

2)  Návod k obsluze ETA251590000 Falco Smart