Praha, 12. března 2009 – Společnost ETA, tradiční česká značka malých domácích spotřebičů, se více zaměřuje na moderní design svých produktů. Poprvé ve své historii tak formálně určila dvorního designéra, kterým se stal Zdeněk Veverka. Ten již se značkou ETA dříve spolupracoval na několika projektech. Zdeněk Veverka v minulosti dále spolupracoval například se Škoda Auto či Ford, v současné době vede obor produktový a průmyslový design na Západočeské univerzitě v Plzni.
„V souladu s naší novou strategií směřující k omlazení značky, kterou jsme započali vloni změnou loga a komunikace, chceme posílit její vnímání jako moderní a dynamické i na úrovni produktů. Chceme, aby produkty ETA měly svou konzistentní tvář a okamžitou rozpoznatelnost. Proto prohlubujeme spolupráci v oblasti designu produktů s designérem Zdeňkem Veverkou, se kterým spolupracujeme již pět let. V budoucnu chceme na trh přinést více nových produktů značky ETA s rukopisem pana Veverky.“ řekl marketingový ředitel společnosti ETA Zdeněk Hašek.
„Spolupráce se značkou ETA je pro mě srdeční záležitostí a zároveň velkou výzvou. Je na čase dát tradičně kvalitním výrobkům také moderní a atraktivní design,“ řekl designér společnosti ETA Zdeněk Veverka. „Ve svých návrzích se budu zaměřovat na jednotící prvky pro jasnou identifikaci značky a také se v jednotlivých produktech objeví neotřelé patenty pro zvýšení komfortnosti jejich užívání,“ dodává Veverka.
Designér Zdeněk Veverka spolupracuje se společností ETA již pět let. Za tu dobu navrhnul například design vysavačů O3 a Trino, kuchyňského robota Bross, šlehače Fresco či napařovacích žehliček řady Lancetta. V současné době se stává dvorním designérem společnosti ETA a bude tak navrhovat design produktů v mnoha kategoriích.
Zdeněk Veverka (37) vystudoval produktový design na Fakultě výtvarných umění při VUT v Brně. Od roku 1993 spolupracoval v oblasti transport designu například se Škoda Auto, Ford, ČKD Vagonka, Vunar nebo Airon Technic. V rámci produktového designu spolupracoval například také s firmou CUE zabývající se ovládacími zařízení domácnosti, pro společnost Visia zpracovával návrhy městských hodin. Věnoval se také spolupráci s osvětlením Rendl, pro 2N Telekomunikace navrhnul GSM brány a domovní vrátníky. S jeho přispěním vznikla také řada produktů zdravotnické techniky Linet. Zdeněk Veverka v současné době rovněž vede obor produktový a průmyslový design na Západočeské univerzitě v Plzni.
Za své návrhy získal Zdeněk Veverka řadu ocenění. Například v roce 1994 získal cenu Design centra ČR za počítačovou klávesnici. V roce 1999 se zúčastnil finále Mc Light s dekorativním svítidlem a v roce 2001 se umístil na 3. místě Ford design contest s návrhem projektu „Ford Mondeo a cestování na dlouhé vzdálenosti“.
Společnost ETA je tradiční českou značkou malých domácích spotřebičů. Na trhu působí již od roku 1943 a patří mezi největší české značky. Její tržby v roce 2007 činily 1 miliardu Kč. Spontánní znalost značky ETA mezi českými spotřebiteli dosahuje plných 96 %. Od roku 2007 je společnost ETA vlastněná investiční skupinou Benson Oak.