Jógou k ladným křivkám a klidné mysli. Začněte spolu s námi přímo ve vašem obýváku

Jógou k ladným křivkám a klidné mysli. Začněte spolu s námi přímo ve vašem obýváku

Cvičení jógy není jen módním výstřelkem, její benefity jsou známé již po staletí. Není ani pouhou fyzickou aktivitou – jedná se o komplexní přístup zahrnující správné dýchání, práci s myslí a pozorností, ale i mírumilovný životní postoj. 

Jóga tak má doslova moc měnit životy. Konkrétní důvody, proč si ji oblíbit, jsme pro vás sepsali v následujících řádcích. Navíc vám rovnou pomůžeme udělat první (a ten nejdůležitější) krok – začít.

Vykreslí ty správné křivky

Jóga se na první pohled zdá být jen nenáročným protahováním, po první lekci však velmi rychle změníte názor. Správné provedení jógových pozic zvaných také jako ásany si žádá zapojení hluboko uložených svalů, které jinak používáme jen sporadicky. Následující den je proto možná budete pořádně cítit. Pokud však vytrváte, rozdíl zaznamenáte i v zrcadle – vaše postava se zpevní a hezky vytvaruje.   

Narovná držení těla

Kromě štíhlé linie prospívá cvičení jógy také správnému postoji. Posílením již zmíněných hlubokých svalů se zpevní také svalový korzet, který nás automaticky drží ve vzpřímené pozici, a tak pomáhá předcházet nežádoucímu hrbení nebo jej přímo eliminovat. Jóga je proto ideálním kompenzačním cvičením pro všechny, kteří tráví většinu času v sedě a u počítače.

Naučí správnému dýchání

Nádech – výdech! Snad nejzákladnější jógový „cvik“ vůbec není tak snadný a samozřejmý, jak si myslíme. Většina z nás dýchá spíše mělce a povrchově. Nedostatečné okysličení buněk se pak odráží nejen na našem fyzickém zdraví, ale i psychickém rozpoložení. Jóga vás naučí dech správně procítit a prohloubit, což oceníte i v mnoha dalších situacích.

Cvičení jógy

Uklidní roztěkanou mysl

Pokud budete všechny cviky provádět správně a plně se na ně koncentrovat, už vám nezbyde prostor myslet na nic jiného. Jedná se tak o aktivní způsob meditace, která nám v dnešní stresující době více než prospěje. Na konci lekce by neměla chybět ani závěrečná relaxace v pozici mrtvoly, kterou se brzy naučíte maximálně vychutnávat.

Zlepší soustředění i sexuální život 

S výše zmíněnou schopností zkrotit všechny rozkutálené myšlenky se zlepšuje i naše schopnost soustředit se a podávat dobré výkony – ať už v práci, nebo při jiných druzích sportu. Znatelně se prohloubí také prožitek z přítomného okamžiku, a to včetně intimních chvilek. Intenzivnějšímu prožívání sexuální rozkoše pak jdou naproti i jógou posílené svaly pánevního dna.

Můžete si ji vzít kamkoliv s sebou

Jakmile si osvojte pár základních cviků a sestav, můžete jógu cvičit prakticky kdekoliv – v jógovém studiu, doma, na služební cestě, na dovolené nebo venku v parku. Kromě vhodné podložky či ručníku se hravě obejdete bez dalšího vybavení.

Cvičení jógy

A jak na to? Cvičte s námi!

S jógou se vyplatí začínat pod vedením zkušeného lektora či lektorky. V době, kdy jsou jógová studia mimořádně uzavřena, si svého instruktora pozvěte přímo do obýváku. Samozřejmě pomyslně – skrze obrazovku vašeho počítače, tabletu či mobilu. Spoustu volně dostupných videí najdete na YouTube. Pokud však tápete, které zvolit, pomůžeme vám. Jednoduše sledujte stránku ETA na Facebooku a nenechte si ujít videa připravená speciálně pro vás. Můžete se těšit na pravidelné lekce pro začátečníky i mírně pokročilé, které jsme pro vás připravili ve spolupráci s lektorkou Kateřinou Babíkovou